Ana sayfa Oyunlar Diğer Oyunlar Harry Potter: Hogwarts Mystery İncelemesi

Harry Potter: Hogwarts Mystery İncelemesi

PAYLAŞ

Uzun zamandır sabırsızlıkla beklediğimiz, fragmanları ve haberleriyle tüm Potterhead aleminin ziyadesiyle hypelandığı “Harry Potter: Hogwarts Mystery” 24 Nisan’da yayınlandı ve biz de, siz sevgili takipçilerimiz için oyunu oynayıp inceledik. Yazının devamını okumadan önce belirtmeliyim, biraz gameplay anlatımı ve hafif spoiler içerir. Bunları göze alarak okuyunuz.

Evet efendim; fragmanlarını izledik, haberlerini okuduk, siz değerli takipçilerimize içeriklerimizle oyundan bol bol haberler verdik. Ancak kimse oyunun bu kadar kötü olmasını beklemiyordu eminim.

Şimdi, oyunu yermeye başlamadan önce bir first-look yapalım beraber. Oyunu açtığımızda karşımıza sevgili McGonagall çıkıyor ve Hogwarts’a kabul mektubunu sesli bir şekilde okumaya başlıyor. McGonagall ablamız işini icra ederken, öte yandan içinde Dumbledore’u, Snape’i, Hagrid’i barındıran birkaç sahne görüyoruz. Ardından, Diagon Yolu’na giren karakterimiz ile birlikte McGonagall sözlerini sonlandırıyor ve maceramız başlıyor.

Diagon Yolu’nda, gerekli eşyalarımızı alırken oyun mekanikleriyle tanışıyoruz ve bir tutorial misali, “Rowan” adlı karakterin yönlendirmeleriyle Diagon Yolu’ndaki işimizi bitiriyoruz. Tabii, karakterimizin ismini, dış görünüşünü vs. tamamen kişiselleştirebiliyoruz. Senaryoya göre abiniz de gittiğiniz binada yer almış oluyor. Kendisi eksantrik bir adammış, yaptıkları yüzünden pek sevilmiyorsunuz. Zaten başınıza ne gelirse abiniz yüzünden gelecek, uyarmadı demeyin. Evet efendim, oyunu yeterince özetledik, şimdi en sevdiğim bölüme ilerleyelim. Hadi oyunu biraz yerelim.

Aylar boyu bizi bu kadar hypelandıran, adeta gün saydıran oyun böyle olmamalıydı. Wizarding World evreni bu tarz işler yapmamalı. Oyunun, özellikle mobil oyun alanında bir dönem kullanmayanı tokatladıkları “enerji” olayını kullandığını görüyoruz. Peki nedir bu enerji? Oyunda senaryo anlamında ilerleyebilmek için, bazı davranışlarda bulunmalısınız ve bunları da enerji yoluyla yapıyorsunuz. Şimdiye kadar güzel, değil mi? Ancak bundan sonrası değil. Enerjiyi maksimum 24’e kadar stoklayabiliyorsunuz -ki oyunun henüz başında, Chapter 2’deyken bir davranış için 12 enerji gerektiğini göz önünde bulundurursak, bu üzücü bir rakam- ve enerjiniz bittiğinde tekrar dolması için uzun bir süre beklemeniz lazım. Peki nasıl beklemeden oynamalıyız? Para vererek. 

Kitapları, filmleri ve oyunlarıyla milyar dolarları bulan hasılatlar elde eden Wizarding World evreni, böyle pay to win bir oyunla mı karşımıza çıkmalıydı gerçekten? İşte bu yüzden bu oyunun Wizarding World’e yakışır bir oyun olduğunu düşünmüyorum. İşin olay örgüsü ve senaryo anlamında fena iş çıkarmamışlar, zaten bir mobil oyunda üst seviye bir senaryo beklemek hata olur -hoş bunun aksini kanıtlayan birkaç örnek var günümüzde- ancak vasat bir senaryoyla bile yarı open-world şeklinde, oyun mekaniklerinin üst seviye olduğu, bize gerçekten Wizarding World’den bir şeyler verebilecek bir oyun çıkarmak mümkündü.

Evet, şimdi biraz da arz-talep meselesi diyen arkadaşlarımız olacak. Günümüzde bir çok mobil oyunda benzer yöntemler kullanılıyor, bu sektör nasıl para kazanacak? Diyenlerinizi duyar gibiyim. Efendim biz de ücretli in-game content olmasın demiyoruz. Ancak bu denli aşırı olması, bana resmen Electronic Arts‘ı hatırlattı. Ki, bu işin reklam gelirleri de var. Pay to win oyun yapmaktan kaçınmak bu kadar zor olmamalı ve bu olayı destekleyen insanları üzecek bir şeyden bahsedeceğim, artık mobil oyun sektöründe bile bu algı değişiyor. Hala ücretli in-game content’e sahip olan oyunlar görüyoruz ve uzun bir süre de görmeye devam edeceğiz, ancak bu onları pay to win yapmıyor. Ya da, en azından bir action‘ı yerine getirebilmemiz için saatlerce beklemek yerine satın aldırmak ve oyun mekaniğini bunun üzerine kurmak kadar ileri gitmiyor.

Evet, biraz agresif bir yazı oldu farkındayım. Ancak eminim ki siz de böyle bir oyun beklemiyordunuz ve bu oyun, gerçekten böyle bir incelemeden fazlasını hak etmiyordu. Umarım, önümüzdeki zamanlarda bu evrene yakışır oyunlar çıkar da, Potterheadler de rahat rahat oynar. Sağlıcakla kalın!

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1796