Ana sayfa Çizgi Roman DC Comics Superman’e Hak Ettiği Değeri Verecek Oyun İçin Gerekenler

Superman’e Hak Ettiği Değeri Verecek Oyun İçin Gerekenler

PAYLAŞ

Batman Arkham Serisinin yapımcısı Rocksteady’nin bir Superman oyunu üzerinde çalıştığı uzun süredir kulislerde dedikodu olarak dolaşıyor. Bunun doğruluğu bir yana süper kahramanlar günümüzde bu kadar popülerken neden ilk süper kahraman Superman’i düzgün anlatan bir oyun olmadığı ve bu konuda neler yapılması gerektiğini düşündük.

İşte mükemmel bir Superman oyunu yapmak için gerekenler;

1) Dövüş Mekanikleri


2009 yılında Batman: Arkham Asylum ile hem kolayca öğrenilebilen hem de çok akışkan bir dövüş mekaniği ile karşılaştık. O kadar tutuldu ki Assasin’s Creed’den Shadow of Mordor’a birbirinde farklı birçok oyun bu mekaniği kopyalayarak kendi oyunlarına entegre ettiler. Tabii ki bu mekanik Superman için pek uygun değil ama zaten bu devrimsel nitelikteki yeniliği getiren Rocksteady de bunun farkındadır ve eğer bir Superman oyunu yapıyorlarsa ona uygun yepyeni bir mekanik getirmesini de bilirler.

Arkham’da uygulanan gizlilik üzerine kurulu ve bire karşı çok kişinin olduğu iki farklı dövüş şeklini Hız ve bire karşı çok şeklinde düzenleyerek Superman’in gerçek gücünü oyunun içine yansıtabilirler. Gizlilik yerini Hıza çok rahat bırakabilir. Bir bullet time modu ile gizlilikte düşmanların daha farkına varmadan teker teker yoldan çekildiği, farklı kombolarla akışkanlığın sağlandığı, bir binaya veya odaya girmeden meşhur “X-Ray Vision” ile planlama yapılabildiği bir yarı gizlilik modu Superman için ideal olabilir. Normal dövüş modunda ise Batman’in yolunda daha fazla düşman ve daha az darbe ile sersemletme modeli uygulanarak Superman’i yaşama hissi verilebilir.

2) Detaylarla Dolu Bir Metropolis


Hem Batman oyunlarının hem de yeni Spiderman oyununun fanlar tarafından övülmesindeki en büyük sebeplerden biri; haritalarında bulundurdukları muazzam detaylar. Superman ile özdeşleşmiş şehir Metropolis de bu tarz detayları sonuna kadar yaşatabilecek bir mekan. Superman olarak şehri yukarıdan izleyip dinlemek ve bize yaşayan bir şehir havası verebilecek her detay oyunun hanesine bir artı olarak yazılacaktır.

3) Uçuş Mekanikleri


Insomniac’ın Spiderman oyununa gelen en büyük övgülerden biri de şehrin içinde ne kadar rahat hareket edildiği ve Spiderman’in hareket kabileyetinin ne kadar doğru yansıtıldığı oldu. Superman’e de böyle mükemmel bir hareket kabiliyeti sağlamak zor olmasa gerek. Belli bir hızda başlayıp artan uçuş yetenekleri Superman havasını yansıtıp şehrin içindeki yüksek binalara çarpıp onlara zarar vermemeye(veya bilerek vermeye) çalışmak akışkan bir yolculuk tipi sağlayacaktır.

4) Güçlü Düşmanlar


Batman oyunlarındaki düşmanların doğal hissettirmesinin sebebi var. Bütün aletlerini aldığınızda Batman sadece bir insan. Peki neredeyse tanrısal güçlere sahip olan Superman’de bu konuda ne yapılmalı? Farklı bossların farklı adamları ile Superman’in kaleminde küçük düşmanlar sağlanabilir. Darkseid’ın Parademon’ları ve Brainac’ın robotları ile rakipler sırıtmadan güçlendirilebilir. Kriptonit parçaları bulunduran insanlar da bu karışımın içinde yer alabilir.

5) İlgi Çekici Bir Ana Düşman


Batman için Joker Scarecrow veya Ra’s Al Ghoul nasıl ki vazgeçilmez birer tercihse, Superman için de Darkseid, Brainiac veya Lex Luthor öyle. Düşmanları hakkında sıkıntısı olmayan Superman’e sadece dünyayı ele geçirip herkesi öldürmek niyetli düşmanlar değil, ilginç bir hikayesi olan ve insanların hak verebileceği bir motivasyonu olan düşman veya düşmanlar bizi oyunun içine daha çok çekecektir.

6) Süper Güçleri Sonuna Kadar Kullanabilmek


X-Işınlı gözlerinden soğuk nefesine, süper hızından durudurulamaz kaba kuvvetine kadar Superman tam bir süper kahraman. Bu güçleri zayıflatmak veya bazılarını kullandırmamak oyun yapımcısının yapacağı en büyük yanlışlardan biri olur. Her gücü işe yarar bir şekilde kullanmak hatta o güçler için çeşitli oyun mekanikleri geliştirmek yapımcının yararına olur. Batman Arkham serilerindeki “Riddler Thropy” sistemi gibi bir sistem oyuncuların hem oyun içinde fazlaca vakit geçirmesine hem de Superman’i daha doğru hissetmesine olanak sağlayacaktır.

7) Aydınlık bir Ton


Superman, Batman gibi karanlıklar içinde hareket eden bir karakter değil. Tam aksine insanlara ilham vermek için önderlik yapan bir kahraman. Herkesin daha iyi bir insan olmasına önayak olan bu kahramanı karanlık, insanları önemsemeyen veya umutsuz bir adama çevirmek fanları en çok soğutacak şeylerden biridir.(Bkz: Man of Steel, Batman v Superman) Bu yüzden aydınlık, kendinden emin, her zaman bir umut olduğunu düşünen ve buna göre davranan bir Superman oyuncuları kendine çekecektir. Karizmatik olmak için karanlık bir karakter olmaya gerek yok. Superman’in çizgi romanlardaki haline bir dönüp bakmaları yapımcılar için yeterli olacaktır.

8) Efsane bir Hikaye

En iyiler olarak anılan super kahraman oyunlarının bir ortak noktası var; O da hikayeleri Arkham serisi de SpiderMan de hikayeye verdikleri önem sayesinde şimdiden oyun dünyasındaki efsaneler yerini aldılar. Bunu Superman için uygulamak o kadar farklı materyal ve güçlü yazarlar varken zor olmasa gerek.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1